Op 7 februari 2013 is, tijdens de Zakenvloer050 in Groningen, de Social Media Award 050 uitgereikt. Als juryvoorzitter heb ik me, samen met 2 jurygenoten, gebogen over de inzendingen. Waar wij bij de inzendingen op gelet hebben is vooral hoe effectief ze gebruik maken van sociale media. Kosten en baten zijn belangrijk. Daarnaast hebben we de 5A’s toegepast.
De top 3 van inzendingen hadden we twee weken vooraf bekend gemaakt. Dat waren:
Uit het juryrapport van Follow Fashion:
ACTIE
Follow Fashion zet sociale media in, omdat het niet anders kan. Als je sinds augustus 2012 bezig bent en je hebt zoveel bereikt in deze korte tijd, dan heb je echt de goede acties uitgezet en ben je consistent in het neerzetten van wat je wilt communiceren. Als deze actie volgehouden wordt is Follow Fashion straks een toonaangevend blog in de mode-industrie.
ALERT
Follow Fashion is nog maar net begonnen maar heeft heel goed door waar de doelgroep zich bevindt. Zo hebben ze kort geleden een Instagram wedstrijd gehouden. Is er iets nieuws, dan wordt het gebruikt.
AANDACHT
In de snel veranderende mode business is aandacht een cruciale eigenschap. Marlou Volkerink lijkt deze van nature te hebben. Ze heeft aandacht voor wat er in de branche gebeurt, wat er met modellen gebeurt, wat haar lezers interessant vinden. Ze volgt haar eigen koers en is daarmee succesvol.
AMBASSADEURS
Die zijn met name via Facebook en Twitter actief. Wat zeggen ze:
De vraag op Facebook wie deze award moest winnen is ook in het voordeel van Follow Fashion: we hebben 24 stemmen geteld!
AANTREKKELIJK
De site is aantrekkelijk. De overige uitingen van Follow Fashion, met name op Pinterest zijn aantrekkelijk. Als Follow Fashion zo doorgaat blijft het een aantrekkelijk platform voor mode fans.
SUCCES! En wie weet staat jouw bedrijf hier volgend jaar. De volledige juryrapporten zijn hier te lezen.