Jij bent een Intuïtief Ondernemer en leeft vanuit vertrouwen.
Als we even snel naar jouw resultaten kijken:
Jouw geheime expert factor beslist voor jou of je gelukkig en succesvol in je business bent. In deze aflevering leg ik de 4 geheime Expert Factoren uit. Deze 4 factoren zijn: Ideeën, Visie, Intuïtie, Strategie. Ook leer je je krachtdier kennen tijdens deze aflevering. Iedere expert factor heeft voordelen, pluspunten als ook valkuilen en zaken om rekening mee te houden.
Je ontdekt de geheime expert factor via https://jeanetbathoorn.nl/quiz/
Wil je meer begeleiding bij het opbouwen van je business, heb je al een lekker niveau als ondernemer en wil je met mij werken? Dan pas je in mijn groepen. Boek een freedom call in met Jeanet Bathoorn.
Site: https://jeanetbathoorn.nl/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jeanetbathoorn/
Transcript (automatisch gegenereerd)
Je hoorde het al in de intro. Intuïtie is een van de expert factoren. Dus Beste intuïtieve ondernemer, je zit op de goede plek. Het eerste wat ik wil zeggen wat zijn er veel van jullie. Wat zijn er veel ondernemers die vanuit intuïtie werken. Waarschijnlijk ook wel willen werken. Maar die het ook als een verborgen talent hebben.
En ik heb er ook eens over nagedacht Is het nou , is het een wonder dat er zoveel zijn? Of is het een trend? En ik denk gezien alle ontwikkelingen in in hoe wij met ons zelfbewustzijn omgaan. En hoe we met elkaar omgaan. Ook de nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen zorgen ervoor dat intuïtie
een factor is waar je niet meer omheen kunt. Dus deze aflevering is voor jou is echt voor de intuïtief ondernemer. En ik merk ook dat ik, ik ga gewoon lekker rustig praten. Gewoon lekker ontspannen. Waarom? Ja, weet niet. Ook vanuit mijn onderbuikgevoel ik denk Ik ga gewoon rustig een aflevering opnemen. Als ik ga kijken naar de expert Factor Quiz
voor mensen die die nog niet gedaan hebben, die denken waar heeft ze het eigenlijk over? op mijn websites jeanetbathoorn.nl/quiz staat de Expert Factor Quiz en een van de resultaten is intuïtie. Je bent intuitief ondernemer. Ongeveer de helft van alle respondenten is intuïtief ondernemer. Het wisselt he,
soms is het achtenveertig procent van de uitslagen soms tweeënvijftig. Maar het schommelt steeds rond de vijftig procent. Dus dat betekent dat intuïtie en heel veel voorkomend talent is. Ik meen dat ook te zien in de ondernemerswereld. De bijnaam die ik je gegeven heb is natuurtalent. Ik vind dat een terechte bijnaam, omdat bij heel veel ondernemers het werken in elk geval vanzelf lijkt te gaan van ja, ik weet niet precies wat ik doe, Ik, ik doe het op gevoel of ik doe wat mijn gevoel me ingeeft, of ik stem af op de ander en dan weet ik wat ik moet zeggen.
Dat zie ik heel veel. En ik heb het even over het natuurtalent rondom jouw expert factor. Ik heb het niet over het natuurtalent rondom marketing rondom jezelf verkopen. Daar komen we nog op namelijk. Dat is namelijk niet altijd je natuurtalent. Alright. We duiken dus in intuïtie, pluspunten. de goede kanten van een intuitief ondernemer.
Een intuitief ondernemen is gewoon goed in wat hij of zij doet. Je bent gewoon goed in wat je doet. De kans is ook heel groot dat jij klanten hebt die steeds terugkomen. Het stomme is he, zitten waarin de pluspunten maar het stomme is, dat heb je zelf niet altijd door. Je denkt van Nou ja, is het nou zo bijzonder.
Dat kan toch iedereen En eh waarom pochen ze daar zo over? Het is wel bijzonder. Jouw gave kost jou geen moeite. En dan ben je geneigd om te denken dat het dus ook nou ja, minder waard zou zijn of zo.
ook daar komen we op. Ik gaat er nog op door. Pluspunt. Ook van intuitief ondernemer is. Je gelooft in het goede van de mensen zonder dat je je ogen sluit voor de realiteit. Dus die pluspunten neem ze mee, zijn belangrijk. En als er plussen zijn, dan zijn er waarschijnlijk ook wel valkuilen en minpunten. Elk nadeel heb zijn voordeel zei Johan Cruijff.
Maar het nadeel dat ik zie je wat ik vanuit ervaring heb gezien. En wat ik al die jaren dat ik ondernemer ben al meemaak en zie. Nadeel van een intuitief ondernemer is dat jij een oncomfortabel gevoel gaat vermijden. Je blijft graag in je comfort zone omdat het zo lekker en vertrouwd voelt. En een belangrijke uitdaging kan dan liggen op het stretchen van onder andere je geld mindset.
en goed geld durven vragen voor de waarde die je geeft. Maar ook jezelf als expert durven zien na en hier wordt het voor mij heel leuk. Want het is ook een vast patroon natuurlijk. En met ondernemers die bij mij in de Master Mind zitten en die hier hoog op scoren. En in elke groep zitten ze maar die hier hoog op scoren, die zullen als ik iets van ze vraag.
wat misschien spannend is. Die zullen antwoorden met de zin Dat voelt niet goed. Ja, ik weet niet of ik het ga doen, maar dat voelt niet goed en. En natuurlijk ga ik daar ook wel op door he van welk aspect, enzovoort en hoe wil je het hebben. Maar het allerbelangrijkste wat ik zeg, dat moet ook. Het moet oncomfortabel voelen, want dat betekent dat je uit je comfortzone aan’t.
aan het breken bent. En je je die comfort zone is, is een flexibel geheel. En je hoeft niet van nul naar honderd in één keer. Maar van nul naar tien. Of van nul naar vijftien is ook prima. Maar het moet schuren. Als het gaat schuren , zit je in een groeiproces en dan is het maar eng en dan is het maar spannend.
Dit heb je te doen. als je dit eerste stuk al herkent en er komt nog meer om. Maar als je het het eerste stuk al herkent en je wilt dus. En sowieso wil je wil je even voor jezelf nagaan? Ja, wat? Wat heb ik nou aan dat Ja, dat aan dat talent aan die expert factor. Je wilt het van je afschrijven. Je mag me altijd mailen, jeanet@vrijheidsondernemers.nl
je kunt me ook via social media kanalen via DM een berichtje sturen. Want waar ik heel benieuwd naar ben is waar heeft jouw intuïtie geholpen? waar werkt je intuïtie je tegen. En hoe zie ik jouw expert factor intuitie terug in je profilering en je positionering?
Hoe kan ik zien dat dat een natuurtalent van jou is? Dat je je afstemt op mij en dat je ook afstemt op jezelf.
Ik denk dat jij het woord mantra wel kent, maar jouw motiverende mantra start met ik vertrouw. Ik vertrouw op dat wat en dat het goede naar mij toekomt. Ik vertrouw het universum. Ik vertrouw op wat dan ook. Je weet wat je klanten nodig hebben en je weet niet waar het vandaan haalt. Maar je onderbuik is er voor je.
En dat is dus ook het lastigste als het gaat om marketing. omdat je dan letterlijk ook zegt maar ik weet niet waar ik het vandaan haal. Het komt door mij heen. Ik weet niet waarom ik dit goed kan. Dit is dus ook echt lastig om in euro’s uit te gaan drukken. Dus hoeveel euro’s is een natuurtalent waard?
Ja, het hangt er dus inderdaad maar van af hoe zeldzaam het is. Verder over de intuitief ondernemer en. En het is natuurlijk even gegeneraliseerd, he. Je denkt niet, je voelt. En ik wil niet zeggen dat je helemaal niet denkt he, maar voelen is superbelangrijk. Dus je maakt je beslissingen niet met je hoofd? Ja, Met je hoofd ga je dingen afwegen.
Maar je vertrouwt op je intuïtie. Je kent jezelf. En als het goed is, blijf je meestal en werk je meestal vanuit alignment dus. weet je gewoon wat je te doen hebt. En je weet of het voor jou een goede stap is. Wat ik ook heel veel intuïtief ondernemers zie doen. Je merkt dat ik al een beetje de spanning opbouw,
langzamer gaan praten. En ik vind het echt jammer. Veel intuïtief ondernemers werken veel te hard. Ze werken heel hard en ze geven heel erg veel. En dat hoort vaak ook bij een persoons type op een bepaalde manier dus altijd geven er altijd voor de ander zijn. En als je het gaat koppelen aan van ja, misschien is het niet goed genoeg voor de ander, of het gaat me zo makkelijk af.
Maar voor jou is het echt superbelangrijk dat jij jij he, je hebt leren om goed geld te vragen voor je waarde. te hard werken is op de op den duur gewoon niet goed voor jou en voor niemand. Ook niet voor je klanten. Het is fijn om gewoon lekker door te kunnen werken. Maar er moet ook tijd zijn voor andere zaken.
Wat ik je mee wil geven is , zorg dat je in zoveel mogelijk situaties comfortabel gaat zijn. en oftewel die comfort zone zorgt dat hij op heel veel plekken er gewoon is. Op een podium achter de microfoon, achter een camera alleen naar een netwerk evenement zorgt dat je in al die situaties gewoon lekker in je vel zit.
Er gewoon comfortabel bent. Want dan merk je dat je ook op identiteits niveau. Waar ik vaker over praat, maar op identiteits niveau. straal je veel meer succes uit. Als je steeds bang bent voor dingen. Ja, dat voelt niet heel succesvol, maar als je denkt he, goh, er komt weer een event aan. Weet je wat. Ik koop een kaartje.
Ik ga er lekker naar toe en ik ga er een leuke dag hebben. En dat is iets heel anders dan die ondernemer die meegesleept wordt door iemand anders van he kom, dan gaan we samen. En dan is het niet zo eng En dan kom je daar. Dan ken je niemand. En met wie moet ik praten? En dan klamp je je aan een iemand vast of je voelt je verloren in de massa.
Oftewel je bent heel oncomfortabel dan straal je ook niet uit dat iemand op je afstapt of even een praatje met je maakt, zorgt dat je in zoveel mogelijk situaties comfortabel bent train jezelf of een experimenteer gooi jezelf in het diepe. Is echt leuk. Echt leuk. De meeste mensen zijn namelijk hartstikke aardig.
Dus je hebt altijd wel leuke mensen om je heen. Wat ik ook belangrijk vind voor een intuitief ondernemer is. Dat je echt aandacht gaat hebben voor focus en strategie. dat je op die manier ook jouw uniekheid in je talent kunt uitvergroten. En dat je gaat werken met een mentor of een business coach
die dit talent snapt en verwelkomt. Nah, wat ik al zei ik run al jaren groepen. En tegenwoordig heten ze dan master mind groepen. Ik zie dit soort types heel veel. Ik ken ze. Ik weet dat ze er heel vaak alleen niet komen. Ze blijven in rondjes draaien. vooral rondom het thema geld en verdienmodel en maar ik voel het als mijn taak om ja.
Om daar een leuke doorbraak in te forceren. Ten goede want ik wil dat je succesvol wordt , dat is heel simpel. Ik wil dat jij succesvol wordt. Dat wil ik. Dan slaap ik beter. En wij allemaal. Goed. Er komen nog vier acties die ik je ga meegeven. Pak pen en papier als je wilt meeschrijven. Vier acties voor de expert factor
intuïtie dus voor ondernemers die hoog scoren op intuïtie. De eerste wees je bewust van je kernwaarden. en werkt uitsluitend en alleen vanuit jouw kernwaarden. Dus ook al is intuïtie leidend in je business zorg dat je weet vanuit welke waarde je een bepaalde beslissing neemt of afkeurt. En selecteer je klanten ook vanuit je kern waarden.
En dit is echt een belangrijke. Want intuïtie, zoals ik al zei, komt heel veel voor. Maar bij de EEN is bijvoorbeeld zorgzaamheid een kernwaarde. Of een waarde die hoog scoort. En bij de ander kan onafhankelijkheid een hele belangrijke waarde zijn. Nah, je ziet al dat kan, dat kan botsen. De een wil verzorgd worden of voor iemand zorgen.
En de ander denkt Nee, ik doe het zelf. Dus wees je bewust van je waarden en pas daar ook de intuïtie op toe. het de tweede actie die ik je graag mee geef. En misschien vereist dat wat denkwerk of je moet wat bevraagd worden. Dus laat je eens interviewen hierover, maar definieer een missie. Ik weet bijna zeker dat jij mensen iets heel moois wilt geven.
en je wilt ook en je doet ook mooi werk. Je wilt mensen helpen je wilt ze ook verder helpen. Dus vertel er altijd bij waarom je doet wat je doet. En waarom jij belangrijk vindt dat bijvoorbeeld vrouwen in hun kracht staan. . Dat soort zinnetjes hoor ik vaak. Dat ik denk Nee, maak het groter, maken het groter dan jezelf bent.
Dus als je het hebt over en ik wil heel graag dat vrouwen in hun kracht staan. Hoe kun je dat groter maken? Ga eens kijken naar de positie van de vrouwen. De laatste paar honderd jaar. Je kunt zeggen van Ik maak me sterk voor een groep in de samenleving die. nou ja, die nog maar zestig jaar financieel onafhankelijk is.
Of die nog nog maar honderd jaar stemrecht heeft. Dus die heel lang die eeuwenlang buitengesloten is. Als minderwaardig is gezien. Dan zie je dat er een hele andere missie boven komt drijven. En je ziet ook dat andere mensen, voornamelijk andere vrouwen, daarbij aan gaan haken. en de een zal zeggen van ik.
Ik richt me op empowerment of op assertiviteit. Een ander zal zeggen ik richt me op financiële onafhankelijkheid en weer een ander zal zeggen, ik richt me op grenzen stellen, maar allemaal rond dat thema. Maar de meeste intuitief ondernemers vergeten om vanuit een bepaalde missie te werken. En vaak hebben ze wel dus en echt , doe eens wat zelf onderzoek ga eens kijken.
de derde actie voor een intuitief ondernemen. Jij kunt, je kunt wel eens van het padje af raken. En dat bedoel ik positief hoor. Maar je kunt wel eens en je kunt van van slag zijn als iemand een negatief commentaar heeft, of als iemand weet ik veel. Je organiseert een webinar en niemand schrijft zich in en je kunt er gewoon last van hebben.
Je kunt last hebben van Ben ik wel goed genoeg. Vinden ze mij wel leuk, heb ik het wel goed gedaan. En dat is jammer, want je hebt gewoon iets moois te brengen. Dus mijn tip is het actiepunt is ook visualiseer je testimonials omdat jij zelf je waarde wel eens kunt vergeten of onder het tapijt schuift. Dus maak bijvoorbeeld een bepaald portfolio of maak een moodboard of een gallery met foto’s.
of een word bestand met allemaal testimonials. Of een schermafbeeldingen van Facebook berichten maak een lijst van positieve berichten van mensen. Want Je hebt mensen geholpen en ze zijn blij met je. En heel vaak zeggen mensen dat ook. Dus jij hebt dat nodig om af en toe verder te kunnen. Je hebt het nodig om even weer uit de put te komen.
Om even kijken. O ja? Nee, ze zijn wel blij met me. Dus zorg dat je die die testimonials gewoon altijd bij de hand hebt. En het liefst ook gewoon ergens ophangt. Of dat je het echt kunt visualiseren. De vierde tip is werk vanuit een context. Voor jou zijn en naar een sociale verbindingen heel belangrijk dus familie, vrienden.
eventueel andere sociale verbindingen. Dus andere ondernemers. Deel dit ook. Dus laat ook weten dat je verbindingen belangrijk vindt. En maak hele duidelijke scheidslijnen tussen. Wat mogen mijn klanten verwachten? En wanneer verbind ik mij met anderen? Oftewel in het weekend ben ik er voor , voor mijn gezin bijvoorbeeld.
Dat betekent dat een klant jou op zaterdag of zondag niet mag appen of niet mag bellen. Dat is gewoon een regel. Je hoeft niet vierentwintig uur per dag beschikbaar te zijn voor je klanten. Soms moet je dat wel even aan je klanten vertellen van LET op. Ik verbind me ook met andere mensen. En dat betekent dat ik op die momenten
er niet voor jou ben is niet erg, he. Daar moet je ook niet van schrikken. Dat is dat is jezelf eren. en ook en ook de expert factor gewoon eren want vaak heb je ook tijd nodig om even weer even te recupereren. Eens even weer bij te komen van iets. Dus ben je naar een event geweest. Nou moet je misschien weer even een dagje
he, even weer een dagje alleen zijn. Heb je heel hard gewerkt? Moet je even wandelen. Dus eer dat ook van jezelf weet dat en eer dat. Dus ben jij intuitief ondernemer. Dus werk je erg vanuit de intuïtie expert factor. En je merkt dat je vastloopt. Of je merkt dat je te veel in je comfort zone blijft boekt dan eens een call met mij in via jeanetbathoorn.Nl.
En dan klik je op de knop Boek een Call. Ik maak graag tijd voor je. Ik maak graag. Ik wil wel wat dingetjes van tevoren van je weten. Maar ik maak graag tijd voor die ondernemer die zegt. Het loopt best wel lekker. Ik heb wel. Ik heb genoeg klanten. Ik eigenlijk zou ik al aan een wachtlijst toe zijn. En dat soort ondernemers ken ik heel veel.
Maar ik verdien nog steeds veel te weinig. He, oftewel ik werk te hard en ik geef te veel. Daar komt het vaak op neer. Dat is waar ik magie kan verrichten. Ik ben er echt voor die ondernemer die al omzet heeft vanaf veertig vijftigduizend vaak. Maar die zegt, nou, ik wil met dezelfde hoeveelheid werk of liefst nog minder.
Ik wil gewoon ook over die six figures.. Ik wil ook over die ton en vraag maar aan mij hoe dat moet. Echt. Dat is het leukste spelletje wat er is van he. Je hebt al wel het succes. Hoe kun je ’t uitvergroten? Vind ik Echt super leuk. Dus boek een call in, als je dat wilt. En als je denkt Nou, Janet, ik ga gewoon lekker naar de volgende podcast.
Ik vind helemaal goed, is prima. Beloof mij dan dat je je expert factor eert. En laat het ook zien in je content en op je website en op allerlei andere plekken. Dus wederom als je al vaker heb geluisterd. Bedankt voor het luisteren en tot de volgende aflevering.