Jeanet Bathoorn
Boek jouw Freedom Call

Podcast 260. Jij bent een Visionair, een ondernemer met Visie

Jij bent een Visionair, een ondernemer met Visie.



Als we even snel naar jouw resultaten kijken:

  • Weet ik dat jij van jezelf op aan kunt en een diep geloof hebt in je doel of missie
  • Breng jij iets nieuws in de wereld en je bent bereid te experimenteren
  • Bewonderen jouw klanten je om je lef en je innovativiteit
  • Dan ga jij door waar anderen stoppen

Jouw geheime expert factor beslist voor jou of je gelukkig en succesvol in je business bent. In deze aflevering leg ik de 4 geheime Expert Factoren uit. Deze 4 factoren zijn: Ideeën, Visie, Intuïtie, Strategie. Ook leer je je krachtdier kennen tijdens deze aflevering. Iedere expert factor heeft voordelen, pluspunten als ook valkuilen en zaken om rekening mee te houden.

Je ontdekt de geheime expert factor via https://jeanetbathoorn.nl/quiz/

Wil je meer begeleiding bij het opbouwen van je business, heb je al een lekker niveau als ondernemer en wil je met mij werken? Dan pas je in mijn groepen. Boek een freedom call in met Jeanet Bathoorn.

Site: https://jeanetbathoorn.nl/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jeanetbathoorn/


Transcript (automatisch gegenereerd)

Oh my. Jij luistert hier waarschijnlijk naar omdat jij een geheime expert factor visie hebt. Je bent een visionair. Waarom zeg ik om my? En waarom ben ik daar zo opgetogen over? Dat jij ontzettend schaars bent. Je bent ontzettend schaars. Ongeveer in mijn quiz in elk geval. Ongeveer zestien procent van de respondenten scoort hoog op visie.

Dus is visionair. En de bijnaam die ik voor jou heb is bergtop. En ik vind het een terechte bijnaam.  En ik ga hem ook uitleggen. Als visionair zit jij op een bergtop. Jij ziet dingen vanuit de hoogte. Je ziet dingen,   ook in onderlinge verbanden. Je ziet dingen, Maar je zit, Je hangt daarboven, je zit erboven en dat heeft voordelen en nadelen.

En voor ik ga er gewoon heerlijk met je op in. En ik vind het ontzettend leuk dat je luistert. Want nou ja, wat ik zei. Visionairs zijn heel schaars. Heel zeldzaam, maar ze bestaan. Dus de voordelen van iemand die hoog scoort op visie. Is dat jij een groot geloof in je eigen missie hebt. Dus in je  bedrijf ook.

Je hebt ook vaak een missie gedreven bedrijf. Je bent bereid te experimenteren en dit nieuwe de wereld in te brengen. Je gaat door waar andere mensen stoppen. Je moet doorgaan. En waarom? Omdat jij het grote plaatje ziet. Jij ziet de uitkomst, je weet waar je naartoe gaat. Je weet waar jouw schip naartoe zeilt als het ware.

En je kunt je niet druk maken om al die details onderweg. . Kom ik zo ook nog op. Dus t pluspunt is Je gaat door en je hebt een heilig geloof. De valkuil is dat je altijd drie stappen verder bent dan  dan de rest. mensen snappen dit niet altijd. En je voelt je vaak eenzaam omdat je dingen ziet.

Die andere mensen nog niet zien of door hebben. Dus Hallo bergtop, daar zit je dan in je eentje en  het gewone volk loopt ergens in het dal of is halverwege die berg of  komt niet verder. Of weet je als je als je dat beeld voor je ziet. dan snap je misschien ook waarom het voor jou als ondernemer zo onzettend lastig is.

Je hebt af en toe gewoon van de bergtop af te komen. Om uit te leggen wat je voor je ziet. Wat je doet als je dit , en er komt meer hè, . Dus je  hoeft nog  niet te stoppen met luisteren. Maar  als je dit meteen herkent  stuur mij een mail via Jeanet@ vrijheids ondernemers nl. Of stuur mij een berichtje via de social media platforms.

En als je het van je af wil praten, stuur mij een audio fragment. En dan luister ik naar je verhaal. Maar de volgende drie  vragen en schrijf ze eventueel voor jezelf op. Waar heeft jouw visie je  geholpen? Waar werkt visie jou tegen. En hoe zie ik deze expert factor dus expert factor visie terug in je profilering en in je positionering. Durf jij van jezelf te zeggen dat je visionair bent.

Het is nogal wat, hè? Ik zie dingen die jij niet ziet. Dat is nogal een dingetje. Jouw kracht zin of jouw  zinderende zin mantra hoor je het ook wilt noemen. start met ik zie.  Als geen ander ben je onverstoorbaar op weg naar je einddoel. Je weet waar je het voor doet en je vertrouwt op je eigen kunnen

wat er dan gebeurt. En ik zei het al. Beste bergtop, je bent snel eenzaam. Dus wat je te doen hebt is regelmatig van je bergtop afdalen en delen waar je mee bezig bent, Vertellen waar je mee bezig bent. En of dat nou op een podium of in een podcast. Of in een netwerk, bijeenkomst of waar dan ook is deel waar je mee bezig bent.

Iets wat een visionair ook heel lastig vind, is accountability. Dat is wel een dingetje. Dus laat jezelf door een externe professional bij de les houden en leg verantwoording af. Als jij dit oncomfortabele stuk van jezelf niet gaat, nou  je niet gaat vastleggen eigenlijk, he. Dan heb je kans dat je gewoon twee jaar op die bergtop zit.

En een prachtige visie hebt en geweldig. iets geweldigs voor de wereld ook hebt. Maar er komt niks van terecht, want je weet niet hoe je moet implementeren. Je houdt niet van managen, kom ik zo nog op  en er gebeuren gewoon geen dingen. Dus accountability uitbesteden. Zorg dat je bij de les gehouden wordt.

Dan is het heel belangrijk om een goed verdienmodel te kiezen. Kies een goed verdienmodel. Jouw missie is belangrijk. Daarom heb je een goed verdienmodel te kiezen. Zodat je in business blijft. Want niets is natuurlijk vervelender dan en. En dan gewoon echt eh. Ik heb een missie en het is een prachtig bedrijf.

En ik weet waar we naartoe gaan. Waar je als er geen cash flow is. En er komt geen geld binnen en dan ben je gewoon out of  business . Daar ga je dan met je missie. Weet je, dan zit je dan. En ik ken ze hè, ondernemers die failliet zijn gegaan doordat ze. het enige dat ze een groot doel hadden. Maar de business kant niet goed hadden.

Daarnaast is het belangrijk om een goede mentor te zoeken. Iemand die jou dus die dit snapt, die het talent snapt. Dus die snapt dat je visionair bent. Maar die dit ook verwelkomt.  Persoonlijk. Ik ben dol op visionairs, hoe schaars ze ook zijn. Maar ik ben er dol op. omdat ze de wereld kunnen veranderen. Omdat ze van  disruptie houden.

Omdat ze niet van de leg te krijgen zijn. Ze weten precies waar zij heen willen. En ze zijn niet bezig met met kleine details. Ze zijn echt bezig met het grote plaatje. Je hebt wel een paar dingen te doen als visionair en er komen zo nog vier  actie plannetjes, actiepunten. maar als je hier hoog op scoort. Please, 

please,  please. Zorg dat je die business kant goed op orde hebt en zorg dat je jouw zwakkere punten gaat compenseren. Oftewel uitbesteden en delegeren komt er nu aan de acties voor de visie. Expert factor. Deze actie staan trouwens niet op de resultaat pagina, dus als je ze wilt onthouden zul je  ze moeten opschrijven.

of weer opnieuw gaan luisteren. Kan ook. De eerste actie Besef je  schaarsheid besef  dat je schaars bent. Dat jouw talent schaars is. Ongeveer drie procent van de gehele bevolking is visionair. Dat zijn niet mijn statistieken. Dat heb ik opgezocht. in de Expert Factor Quiz,  in mijn quiz scoort bijna zestien procent het hoogste op visie.

Dat is veel meer dan die drie procent van de bevolking. De reden daarvoor, Volgens mij is dat visionairs het heel goed doen als ondernemer. Die kunnen niet floreren op op de werkvloer of in loondienst. Dat dat botst gewoon veel te vaak. Dus ik vind het logisch dat je ondernemer wordt. zorg alleen dat je de goede business dingen.

En dat je goede dingen doet zodat je ondernemer blijft. Een tweede actie is vertaal het grote plaatje. Jij ziet groot, je denkt groot en je kunt in de toekomst kijken. Om andere mensen mee te krijgen in jouw visie en missie is het zaak om het grote plaatje te vertalen in beeld of in gevoel. En hier kun je dus ook gerust

andere professionals bij aanhaken. Dus het kan zo iemand en bijvoorbeeld iemand die die cartoons tekent. Om uit te beelden wat jij zegt. Dat kan ook zijn dat je bijvoorbeeld een podcast hebt en dat je jezelf laat interviewen. Of dat je ook via de podcast jouw missie en je visie steeds deelt met andere invalshoeken, de boodschap steeds herhalen.

Het kan ook zijn dat  je dat met video gaat doen. Of met een boek. Maar het is wel aan jou. Jij hebt dit wel te doen. Het grote plaatje ook vanaf die bergtop heb je voor ons te vertalen. Maar ja, anders komt er niks van. En dat wil je niet. En wij ook niet. Want ik wil je ook succesvol zien. De derde actie is vul jezelf aan.

zoek een zogenaamde implementer.   Jij bent van de visie, jij bent de visionary,  zoek een implementer, iemand die de details van je business kent. Je bent niet van details. Je bent niet van het afmaken. Daar heb jij een betere helft voor nodig. Je houdt ook niet van procedures en ook niet van processen.

Dus als jij hier bedrijf echt wilt laten groeien. Is het absoluut nodig om hier iemand voor in te huren en daar kun je klein mee beginnen. Maar weet dit van jezelf. Je houdt er niet van. Je vindt procesen en  procedures ook overbodig? Ik heb slecht nieuws. Als je wilt groeien met je business zijn ze gewoon nodig.

Dus heb je dat uit te besteden. De laatste belangrijke actie is je zelf beseffen dat je geen manager bent. Jij bent geen manager. Je vindt het ook niet leuk om andere mensen aan te sturen. Je kunt het ook eigenlijk helemaal niet. Je bent. Ja. Klinkt een beetje raar misschien, je bent meer een jager. Iemand die zich beweegt in de wereld .

Je jaagt naar goede ideeen als je jezelf er voor open zet. Ook naar goede mensen. Mensen die je kunnen helpen. Jij kunt in de mist navigeren. Ook als je niet weet waar je heen gaat. Jij hoeft Je hoeft bij wijze van spreken de bergtop niet te zien. Die kan verstopt zijn. Maar je weet dat die bergtop er is.

Je  weet dat je daar naartoe gaat. Je gaat gewoon door. Dus de visionair als ondernemer is een ontzettend krachtig type. Natuurlijk zijn er dingen die geregeld moeten worden. Dingen die je niet goed bij je niet goed in bent. Die die moet je gewoon uitbesteden. Maar ontzettend krachtige ondernemer.

Want die laten zich niet afleiden. Die laten zich niet van hun padje af halen. Die hebben iets heel krachtigs wat ander ondernemers  niet hebben. Die hebben dus inderdaad die die grote missie van Dat zit gewoon in je. Wat je natuurlijk leert en wat mensen. Wat even een zij stapje. Wat andere ondernemers ook leren is ja.

Je moet de missie en visie hebben. wat heel veel ondernemers hebben. Is een missie of zelfs ook een visie.  Op ratio.  Het komt vanuit het hoofd omdat je het moet hebben. Jij niet als in. Natuurlijk heb je ook ratio je hebt ook een hoofd. Maar je kunt niet anders. Je kunt niet anders dan op deze manier kijken naar de wereld dan op deze manier op ondernemen dan op deze manier ook.

jouw bergtop positie te accepteren en af en toe af te dalen. Maar het liefst het liefst ga je meteen terug naar je berg top. En heb je een implementer of een paar mensen die al die vervelende detail dingen voor je doen. Die de website bijhouden. Die weet ik veel klanten facturen sturen, of het liefst heb je iemand die dat helemaal voor je doet.

Iemand die jou uit de wind houdt. En als ik het dan echt even gaan . Wat je echt het liefst wilt is een personal assistant. Één Iemand die jou begrijpt en die dan jou volledig uit de wind houdt. Zodat jij op die bergtop kunt gaan ontwikkelen. Kunt gaan ondernemen die ideeen kunt gaan uitwerken.

Maar dat je het besef hebt van maar  mijn business wordt gewoon gerund door iemand anders. Dat is echt jouw ideale situatie. Oftewel als je nog niet zover bent, dan heb je werk te doen. En kun je daar naartoe gaan werken. En dan kun je gaan kijken naar wat ga ik eerst het uitbesteden en bij de eerste keer uitbesteden zul je dus nog zelf moet aansturen.

Dat vind je niet leuk, Dat weet ik. Dat weet je zelf ook. Dus voor jou is het zaak dat je zo snel mogelijk een iemand hebt die je vertrouwt en die eventueel ook. andere mensen kan aansturen, maar vooral ook zichzelf kan aansturen. Iemand die snapt dat jij graag op die bergtop zit. Dat je niet gestoord wilt worden om details.

En moet deze knop rood of blauw zijn of weet je, dat maakt niet uit. Dat moet gewoon een keer besloten worden. En dat vind jij best. Gaat jou om het grote plaatje. Het mooie werk wat je doet. Oftewel je hebt wat acties te doen. Je kent je valkuilen. Je kent je pluspunten. Als je hoog scoort op visie.

Realiseer je dan echt dat het schaars is. En waarom is het belangrijk om je dat te realiseren? Je kunt je dus ook niet zomaar met allerlei andere ondernemers vergelijken. Je kunt ook niet zomaar van een business coach verwachten dat hij snapt hoe het voor jou werkt. Oftewel, jij hebt ook je eigen gebruiksaanwijzing.

soms uit te leggen aan mensen. Nou, ik heb het voordeel dat ik behoorlijk vaak visionairs in de groep heb gehad. Ik vind het fantastische types en. En dat ik dus al gewoon jaren meeloop. Dus ik ken ze. Ik herken ze. Ik heb ook  vroeger toen ik nog in loondienst  werkte, ik heb ook een baas gehad. Die visionair was een lastig type om mee samen te werken, kan ik je wel vertellen.

Maar ik heb ze van heel dichtbij gezien enzovoort. Dus als je voelt dat je vastloopt als visionair. Maar je herkent je hier  wel in het , ga dan naar jeanetbathoorn.nl.. Ga naar de website en boek een call met mij in. Ik kijk graag een keer met je mee. Ik vind het ook heel heel erg leuk als je dan zeg je maar dit is mijn expert factor.

Ik kom niet verder, want ik weet bijna zeker dat ik in elk geval een stapje verder kan helpen. Maar het kan zijn dat je een jaar begeleiding wilt. En dan een of twee jaar kun je ook in de Master Mind instromen. Maar in eerste instantie wil ik dat je jezelf toestaat om succesvol te worden. En dat je die valkuilen gaat aanpakken.

Dat heb je gewoon te doen. met mijn hulp of zonder mijn hulp. Dat kun je natuurlijk helemaal zelf beslissen, maar weet dat er hulp is en weet ook dat ik als business coach echt dol ben op dit soort types. Dus dit gezegd hebbende. Ik wens je een hele fijne dag. Bedankt voor het luisteren en tot de volgende aflevering.