Jeanet Bathoorn
Boek jouw Freedom Call

Podcast 259. Jij bent een ideeën ondernemer, bruisend als een waterval

Jij bent een Ideeën Ondernemer, bruisend als een waterval.

Als we even snel naar jouw resultaten kijken:

  • Weet ik dat jij creatief bent en originaliteit waardeert. Je houdt van brainstormen en komt altijd met frisse ideeën
  • Jij hebt een natuurlijke gave om een vraagstelling vanuit meerdere perspectieven te bekijken. Je verrast keer op keer met nieuwe invalshoeken
  • Jij denkt outside the box en je bent gefascineerd door nieuwe ideeën en concepten. Ze stromen vaak als vanzelf naar je toe
  • Jij krijgt echt een energiestoot als je op nieuwe ideeën stuit. Deze energie trekt automatisch nieuwe klanten aan

Jouw geheime expert factor beslist voor jou of je gelukkig en succesvol in je business bent. In deze aflevering leg ik de 4 geheime Expert Factoren uit. Deze 4 factoren zijn: Ideeën, Visie, Intuïtie, Strategie. Ook leer je je krachtdier kennen tijdens deze aflevering. Iedere expert factor heeft voordelen, pluspunten als ook valkuilen en zaken om rekening mee te houden.

Je ontdekt de geheime expert factor via https://jeanetbathoorn.nl/quiz/

Wil je meer begeleiding bij het opbouwen van je business, heb je al een lekker niveau als ondernemer en wil je met mij werken? Dan pas je in mijn groepen. Boek een freedom call in met Jeanet Bathoorn.


Transcript (automatisch gegenereerd):

Vandaag is het voor jou. Beste ideeën ondernemer. Ik ga er vanuit dat je luistert omdat jij de geheime expert factor ontdekte. Jouw geheime expert factor. En dat daar ideeën is uitgekomen. Als je geen idee hebt waar ik het over heb. Doe de quiz: jeanetbathoorn.nl slash quiz. Kost je twee minuten.

En dat zit om je geheimen expert factor onder factor te ontdekken. En misschien wist je al dat ideeën bij jou hoog scoorde. Misschien heb je alles, andere een andere test gedaan van de  assessments. En weet jij dat ideeën bij jou een grote factor is. Nou, wat kun je in deze podcast verwachten? uitleg over dit talent.

Ja, het is een talent. Uitleg over de voordelen, over de valkuilen. En over de aandachtspunten.  Je krijgt vier aandachtspunten. Dus het is,  vind ik hele waardevolle aflevering  als jij hoog scoort op ideeën. Van waar kan ik opletten in mijn business. Waar gaat het heen? Waar stroomt het, waar stroomt het niet en wat kan ik doen?

We duiken eerst eens even in de beschrijving van een ideeen ondernemer. Als ik ga kijken naar de uitslagen van De quiz  is ongeveer drieëntwintig procent van de respondenten  leeft van en voor ideeën. Dus ongeveer een kwart van de mensen scoort daar hoog op, bij de mensen die doen, hè die de Quiz doen.

Ik heb jullie als bijnaam waterval gegeven. Waarom? Omdat het altijd bruist. Het is altijd sprankelend. Het is altijd in beweging. Er gebeurt altijd iets nieuws. De ene keer komt er heel veel. En de andere keer komt er heel weinig. Dus ook daar kun je natuurlijk naar kijken. Maar waterval That’s you! De voordelen van een ideeen ondernemer.

Dat weet je zelf natuurlijk ook wel met. Jij kunt outside the box denken. Je kunt dingen bedenken die wij niet kunnen bedenken. Je bent gefascineerd door nieuwe ideeën en concepten en ze stromen als vanzelf naar je toe. en dat is ook een soort energetisch gebeuren. Als je jezelf als persoon ziet, dan komen er allemaal ideeën langs alsof ze alsof ze ja als zoon sushi loop.

Ik weet niet of je dat kent hebben, zoals sushi restaurant met zo’n lopende band. Ze komen steeds aan jou voorbij  de ideeën, ideeën, ideeën en als je de metafoor met het  sushi restaurant even voor je hebt. Af en toe pak je er een. Je gaat niet als ’n debiel al die sushi s van de band halen en ze opeten?

Nee, Je kijkt en je selecteert. Dat is wat je met je ideeën ook te doen hebt. Dat je kijkt en je selecteert. Want stel er komt een sushi aan. Een idee waar je ongelooflijk blij van word. Je krijgt echt een energie stoot. Als je op nieuwe ideeën stuiten voor je business waar je iets mee kunt. Die energie trekt automatisch klanten aan.

Dus die energie is voor jou echt echt echt essentieel. En voor je klanten dus ook

als het dan hebben over de. valkuilen. De minder minder handige kanten. De valkuil is dat je altijd wilt bruiser. Jij ziet altijd kansen, altijd mogelijkheden. Je ziet honderd 101   opties en duizend en een nieuwe stappen die je kunt zetten. Je blijft vaak hoog in je energie omdat het lekker en vertrouwd voelt.

En je vindt het moeilijk om dingen af te maken en focus te houden. Hier zie je natuurlijk al wat er gaat gebeuren.  Je hebt net een sushi gepakt. Heel leuk ideeën. Dit kan ik ook doen, maar die band blijft  lopen. En dat komt weer een nieuw een nieuw shiny object voorbij. Oh, Dit kan ik ook doen. Dit past ook in mijn bedrijf.

Of dit past ook aan mij. Ja. Als je tien dingen een klein beetje voldoen, dan komt er niks van. Dus het is voor jou essentieel dat je EEN ding heel goed gaat doen Dus. als je naar deze podcast. Later komt meer informatie helemaal niet te stoppen. Maar als je luistert en je denkt af dit herken ik. Stuur me dan een mail via jeanet@vrijheidsondernemers.nl.

 Of stuur via de Anchor app. Dus de podcast app. Een audioberichtje  en vertel de volgende dingen. Waar hebben jouw ideeën geholpen? Waar hebben ze je tegengewerkt? En hoe zie ik deze expert factor? Hoe zie ik jouw expert factor terug in je profilering en in je positionering? Een beetje zelfreflectie is natuurlijk fijn.

Jouw mantra jouw krachtige zin start met ik zoek en verbind. Als geen ander knoop je gedachten aan elkaar en zie je verbanden. Je associeert en je staat open voor meer. Dit is jouw talent. Weet je, Dat mag je ook gewoon echt voelen.

Wat ik verder zien bij , ik run Master mind groepen. Als je nog niet eerder hebt geluisterd. Dan weet je dat ik run master mind. Groepen, voorkennis, ondernemers. Heb je vaker geluisterd en dan wist je dat dan maar. Wat ik zie bij ondernemers die heel veel ideeen hebben. Is. En dat ze snel verveeld zijn.

Je bent snel verveeld. Het is al heel snel oh, dit heb ik al een keer  gedaan of veel van dezelfde laat. Maar hoe los je dat op? Door te blijven experimenteren in jezelf toe te staan om te blijven leren? niet elk idee hoeft  vermarkt te worden. Hoeft in de marketing dus bouw ook tijd in voor ideeën maakt niet overal meteen een verdienmodel van.

Focus is een dingetje en ik heb hier de term. ingevoerd die ik nu gaan uitleggen. Kies sequentiële   focus en werk steeds aan een idee tegelijk. Sequentieel  wil zeggen op een volgend focussen op één ding werk een idee uit, zorg dat het geld oplevert. En je bent een ondernemer. Je bent business owner en ga dan met het volgende idee verder.

want je hebt maar een keer de kans om iets te vermarkten. Je hebt je hebt beperkte capaciteit, dus kies een ding tegelijk. Sequentiële focus. Dat wil niet zeggen dat je ideeën dus weg hoeft te gooien. Je doet alleen niet allemaal tegelijk. Denk door. Lees andermans idee en denk je eigen ideeën goed uit.  Maak

business cases en verdiep je er echt in, dus blijf niet aan de oppervlakte met je ideeën. duik erin. En wat bij een ideeen ondernemer echt, vind ik, essentieel is, zoek een mentor die jou snapt. Dus bespreek je goede ideeën  met andere mensen. Maar kies en mentor of een business coach die jouw talent snapt en ook verwelkomt.

En dan kan ik me best, voorstellen van. Ja. Ja. Ja, ik herken me erin. Ik ben inderdaad wel iemand die veel ideeën heeft. En ik heb tien dingen op mijn website staan qua aanbod. En. En hoe moet dat dan? Hoe moet ik focussen? Zoek ondersteuning, zoek hulp. Boek eventuele een call met  mij kun je via de website doen.

jeanetbathoorn.nl,  maar. gun jezelf succes en dus jouw talent ideeën kan voor heel veel succes volgen. En tegelijkertijd is het ook een grote valkuil. Anyway we gaan door. Dus vier, vier expert factoren zijn er ideeën en is een van die andere drie. Ik herhaal nog even visie, strategie en intuïtie. Ik heb vier acties voor een ideeen

ondernemer  die die ook niet op de resultaat pagina staan. Dus als je deze wilt. En als je deze wilt onthouden, pak even pen en papier schrijf je mee. Want ook hier kunnen inzichten uitkomen. De eerste actie voor een idee een ondernemer is dat je gaat  bijhouden op welke plek? Welke locatie? Welke omstandigheden jouw beste ideeen ontstaan.

Dus waar ontstaan jouw beste ideeen, onderzoek. Waar en hoe je ideeën krijgt. Ben je alleen?  Praat je met andere mensen? Ben je aan het lezen, ben je aan het luisteren? Observeer je? Weet van jezelf. Hier kreeg ik m’n ideeën. Hier is het. Ja, Dit zijn voor mij de goede omstandigheden. En wat jij dus doet,  wat je te doen hebt is de ideale omstandigheden voor je beste ideeën te herhalen, te herhalen, te herhalen en andere dingen dus te elimineren.

Dus stel dat jij ze onder de douche krijgt. Jij hoeft niet de hele dag te douchen. Stel dat, zorg dan dat je ze kunt inspreken of kunt noteren. Stel dat je beste ideeën krijgt als je naar een masterclass luistert. Of als je met ondernemers bij een netwerk  event bent. Zorg dat je ideeën kunt noteren of inspreken.

Dus wees er op voorbereid. De tweede actie voor de ideeen ondernemer. Maak ideeën concreet. Niemand heeft iets aan luchtfietserij, jij ook niet. ook al voel je je heel senang bij al die ideeën. Maar op het moment dat je elke keer ideeen hebt en introduceert. En weer iets nieuws, maar het wordt nooit wat dan.

Dan doet dat iets met je zelfvertrouwen. Dat doet iets met je gevoel van succes. Dat willen we niet. Ik wil je ook zien als succesvol ondernemer. Ik wil ook dat je floreert, Dus maak je ideeën concreet. Zo haak je andere mensen makkelijker aan. Hé het is een concreet idee. Ik snap het dus. Andere mensen kunnen hier dan ook volgen.

En om het voor voor andere mensen en voor ons duidelijk te maken. Zorg dat je gaat werken met bijvoorbeeld met metaforen. Zorgt dat je dingen kunt gaan tekenen. Of laat tekenen. Of maak een schema. Maak een  stappenplan. Maak een  mindmap .Zorg dat het. duidelijk is. Wat is het idee? Voor wie  Is het. Wat moet het gaan kosten?

Wat levert het op? Wat moet ik daarvoor doen? Maar moet ik er voor laten?  Maak het concreet en ja, dit is werk. Vind je misschien niet altijd even leuk. Maar Dit heb je te doen als  ideeen ondernemer. De derde actie is weet met wie je werkt. Als andere mensen met jou werken. Dan heb jij het nodig dat ze jou stimuleren en dat je hen mag stimuleren.

Dus zoek mensen om je heen die jou stimuleren met hun woorden. Of eventueel met concepten. Want het is voor jou, Killing. Als je zegt hé  ik heb een leuk idee. En de mensen om je heen zeggen,  ja. Dat heb je al eerder geprobeerd. Of. Ja? Nee, dat geloven we niet in. Of nee, zo werkt het hier niet. dan zak je als een plumpudding in elkaar.

Dit kun je niet. Dus jij hebt mensen om je heen nodig. Die zeggen Hee, dat is een goed idee. Dat is prima. Heb je het uitgewerkt? Heb je de cijfers? Heb je dus mensen die jou dwingen om  concreet te worden. Maar die wel geloven in in dit supertalent. Dus jij floreert ook het beste als andere mensen input geven of vragen gaan stellen.

Vooral doorvragen. Dus zoek die mensen om je heen. Dat is de derde actie. De vierde actie voor de ideeen  expert is kies bewust. En dit gaat verder dan alleen focus. Focus. Hebben we het net over gehad? Focus is belangrijk. Dus kies waar je je tijd aan besteed. Maar jouw hele context en omgeving heeft invloed.

Het zijn  de mensen waar je mee omgaat, de plek waar je werkt. De boeken die je leest, de podcasts die je luistert. alles heeft invloed. Dus zorg dat je kunt creeren. Zorgt dat je kunt ontwerpen. En op deze manier dwing jij ook het krijgen van nieuwe ideeën af. Want dat is jouw kracht. Als we dit vertalen in  in jouw business of in je verdienmodel.

Dan is het dus essentieel dat dit talent een wezenlijk onderdeel is van je dienstverlening. Dus als je bijvoorbeeld veel ideeën krijgt, ja, dan ben je bijvoorbeeld als  reclame marketeer prima op je plek, maar ook als graphic designer. Of als webbouwer en allerlei vakken waar je nieuwe ideeën voor nodig hebt.

zorg dat je dat inbouwt. Als het gaat om verdienmodel is natuurlijk een leuke vertaalslag. Iemand die veel ideeën heeft vindt het gewoon echt lastig om steeds met een product te werken. Dat moet je dan dus ook niet doen. Maar dan zou je en dan moet je wel even een strategie voor uitgezet en moet een plan van maken.

Maar dan zou je bijvoorbeeld een soort membership  achtig verdienmodel kunnen hebben. Dus mensen zijn lid van jou of van je bedrijf. En ze hebben elke maand elke twee maand. Komt er iets nieuws. Komt een nieuwe training. De komt een nieuw dit. Er komt een nieuw dat Oftewel jij mag blijven creeren. Je mag je ideeën leven.

Maar je wordt betaald. Op een andere manier Niet meer voor voor een uurtje of niet meer, he? Ik heb een idee. Ik moet het eerst verkopen. Maar je hebt het al verkocht. Dus je neemt mensen mee in je wereld. En mensen die die dit op prijs stellen, vinden het geweldig. En die gaan je hiervoor betalen. Zo simpel is het. Niet

iedereen heeft dit talent. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen dit talent niet hebben om associaties te zien. Om dingen aan elkaar te knopen. Om te denken Hebben je zo ook dit of je zou ik dat of heb je hieraan gedacht? Dit is een supertalent. Dus zorg dat je dit uitvergroot. En dat je dit in je business kunt inzetten.

zorg dat je er trots op bent en wees ontzettend proactief bij de valkuilen. Want niemand heeft er  iets aan als jij niet succesvol bent. Iedereen floreert als jij succesvol bent en daar heb je zelf voor te zorgen. Dus verstop je hier ook niet achter achter dit de talent. Maar zorg dat je het uit  vergroot.

En dat dit gewoon jouw beste kracht is. Dus heb je de quiz nog niet gedaan? Ga dan naar Jeanetbathoorn.nl/quiz.   Als  ideeen jouw talent is. Maar je voelt hem nog heel erg als valkuil boek dan een call met mij in het via jeanetbathoorn.nl kun je de knop vinden voor een intakegesprek.

Ik stel je daar ook wat vragen bij. Waarom doe ik de intake calls, natuurlijk om te kijken. Pas je in de Master Mind. En zou je er ben je  een aanvulling in de Master Mind groepen en ben ik de persoon die jou op weg kan helpen. Maar ik heb wel heel veel ervaring met dit soort ondernemers. Ik heb hier zelf ook een stuk van.

Dus ik heb ook altijd veel ideeën. Maar ik heb al lang geleerd dat ik ze niet allemaal hoef te gebruiken in mijn business. Ze komen en ze gaan. En iemand anders pakt het idee wel weer op. Dus dat gezegd hebben Je hebt een talent,  maak er  gebruik van en zorg dat het jou dient. Dat dit talent jouw business groot maakt.

Dus heel fijne dag verder. En tot de volgende aflevering.