Ik stel je graag voor aan Donna.
De wc is al 2 keer verstopt geweest;
één keer stroomde de wc pot over;
de douche gaf koud water;
de douchekop liet los en viel op haar hoofd;
haar kamerpasje weigerde al 26 29 keer.
Doffe ellende.
Ze vindt het eten niet lekker.
Het weer valt tegen onderweg.
OK, eerlijk is eerlijk: het bedienend personeel is lief voor haar.
Maar Donna heeft haar telefoon vol staan met foto’s en video’s van dingen die het niet doen, kapot gaan, vallen, vies zijn, oud zijn. Ze kan niet wachten tot ze van deze ellendige boot af kan. Al haar energie gaat op aan dingen die, zoals ze zelf zegt challenging zijn.
Klassiek voorbeeld van: Wat je aandacht geeft, groeit.
Het verhaal van Joke, Aafke, Lyda, Ingrid, Jack, Arjen en Madeleine en van mijzelf:
Midden op de Atlantische Oceaan.
Daar zitten we nu.
In Nederland is het nu warmer dan hier op zee. Maar hé, wat geeft het? Wij zijn op en top tevreden hier.
Er wordt voor ons gekookt, 3x per dag.
Onze hut wordt dagelijks schoongemaakt.
De handdoeken worden gewassen.
Wij hoeven nergens aan te denken.
Twee weken op zee en je bent al die jaren van hard werken, van te weinig klanten, niet het goede aanbod hebben, van geen geld om te investeren, van ellende, vergeten.
Wij zijn #superfan van deze cruise.
Alles doet het.
We hebben geweldige hutten.
Het eten is heerlijk.
We genieten van het droge en warme weer.
De douche is lekker warm.
We hebben het gezellig.
Het personeel is supervriendelijk.
Onze vaste obers leggen ons in de watten.
En omdat het mijn vijfde Transatlantische oversteek is, heb ik meteen een goede klik met het personeel, inclusief de kapitein, the hotel director en the food- & beverage manager.
Dit resulteerde in een superspeciaal en uniek diner met de kapitein en bovengenoemde crew-leden. Dat was een VIP-event.
Dit had ik ook nog nooit eerder meegemaakt.
En als kers op de taart hadden we vanochtend een privé-rondleiding op de brug. We mochten alles vragen en alles zien. Ge-wel-dig!
Hier zie je ons op de meest prominente plek zitten in de eetzaal voor het diner. Wij voelden ons echt zo super-VIP.
Al onze gezamenlijke aandacht is gericht op plezier, ontspanning, harmonie, genieten, contact opbouwen, positiviteit. Even terug naar de vorige alinea: Alles wat je aandacht geeft groeit! Onze ervaring wordt beter en beter. Wij zien het mooiste van deze cruise, we groeten iedereen vriendelijk, maken praatjes met het personeel en andere gasten. En dat allemaal vanuit een superpositieve houding.
Wat krijgen wij terug?
JUIST! Vriendelijke mensen, glimlachende obers, geweldige extra ervaringen, het familiegevoel.
Steeds dieper en vaker kom ik tot dit besef.
Je hele leven is een spiegel van je eigen gedrag en je eigen keuzes.
Tijdens deze cruise is het centrale thema GELD.
Geld
Overvloed
Dankbaarheid
Lichtpuntjes
Groei
Stromen van geld
Prijzen (durven) vragen
Ja, wij praten de hele dag over geld. Lekker hè?
Dat komt omdat ik nu al maanden bezig met mijn money mindset en die van anderen. Op 25 mei 2018 is namelijk mijn 6e boek gepubliceerd: ‘Experttips voor een doorbraak in je money mindset’.
Op het schip praten we over:
En ik ga jou uitdagen om ook het beste in jezelf te zien en naar boven te halen. Het slimste en snelste wat je kunt doen is dit boek meteen bestellen!
Een van Nederlands leidende business coaches. Ik coach ondergewaardeerde experts naar florerend VrijheidOndernemer zodat zij authentiek succesvol, welzijnd en welvarend worden via mijn Mastermind groepen. - Bestselling Auteur (8 boeken) - Podcast Host - No nonsense Business Coach - Mastermind Expert - Mastermind groepen voor experts die naar de ton willen of daar al over zijn
Podcast 84. Bert Verdonck & Bestseller, Amazon #1 auteur
Podcast 83. Joris Groen & Bas Wouters: Online Invloed, #1 Managementboek
Podcast 82. Hugo Bakker – Expert Community en auteur van 3 boeken
Podcast 81. Corrie Reijngoud – Omgaan met verlies en veerkracht ontwikkelen door in de natuur te wandelen