Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

Wat levert een 5 of 7 daagse challenge op?

Ik weet het. Jij overweegt om een challenge te gaan organiseren voor jouw community.

Maar:

  • je ziet op tegen al dat werk
  • je ziet op tegen een week lang niets anders doen
  • je ziet op tegen de promotie
  • je ziet op tegen de follow up.

Je ziet er gewoon tegen op.

Daarom een korte praktische handleiding voor het verzorgen van een challenge.

  1. Kies één duidelijk afgebakend onderwerp, dat is een onderwerp waar jouw ideale deelnemer interesse voor heeft.
  2. Overdenk van te voren 5 of 7 kleine opdrachten, die per dag uitgevoerd worden. Iedere opdracht mag niet langer dan 10-15 minuten duren.
  3. Zet alle mails vooraf klaar in je mailprogramma
  4. Zorg dat de mails automatisch verstuurd worden op een vast tijdstip in de nacht of vroege ochtend.
  5. Maak een tijdelijke (pop up) Facebook groep, behorend bij deze challenge.
  6. Denk na over het eindresultaat van je deelnemer
  7. Zorg dat je een mooi aanbod hebt voor deelnemers die met je verder willen werken.

En wat levert dat dan op?

Ter inspiratie laat ik je zien wat ‘mijn’ deelnemers in de groep plaatsen. Wellicht geven dit soort geweldige berichten jou nu net het zetje om wel een challenge te organiseren.

Wat schrijven de deelnemers in de besloten groep:

Inzicht dat ik op mijn goede weg ben. Duidelijke doelgroep gesteld (had ik voor dit product nog niet gedaan en was vice versa begonnen). Blijheid om samen in een groep te werken én besluit dat ook dit product tzt online mag! Dus.. een grote dankjewel!!!


Helder waarom, heb nu zeer specifieke omschrijving van doelgroep, hun probleem & jouw oplossing, besef van momentum, doorpakken en hoe behulpzaam een community daarbij kan zijn,  toegevoegde waarde van een business coach 🙏🏼.


Wat is dit toch een gave challenge, ik heb het gevoel dat mijn deurtje steeds verder opengaat 😊


Kwam er bij de uitvoer van deze opdracht achter dat ik eigenlijk al verder ben dan ik van mezelf dacht… 😊 Tenminste, in concreet maken wat ik wil doen. Nu nog gaan neerzetten, zichtbaar worden, er voor gaan staan!


Oooooh hier voel ik weerstand bij!!! Dat is meestal een teken dat je daar iets te winnen hebt ben ik bang hè?


Opdracht 4, mijn ideale klant. Nou zeg, wat vind ik dit een worsteling. Constant loop ik hierbijtegen mijzelf aan. Ga dit ook al lange tijd uit de weg en weet dat ik daarom niet veel klanten heb. Ik heb een begin gemaakt.


Ik heb de opdracht gelezen en vind hem helemaal top !
Gaat mij zoveel verder helpen in mijn schuchtere schreden op het ondernemerspad.


De laatste opdracht, de moeilijkste vind ik. Ik realiseerde me dat ik het moeilijk vind om ergens geld voor te vragen.


Ik vind het altijd zo leuk dat jij dat zo eenvoudig kan vertellen.


Voor mij zeker een ding …er echt voor gaan staan (ook met de prijs er voor gaan staan). Te vaak ben ik alleen maar bezig het zo financieel gunstig voor de cliënt te maken, met betrekking tot een vergoeding etc. Ik ben klaar met mezelf op dat geldstuk omdat ik daardoor zelf problemen krijg. Ik wil nu echt voor mijn waarde gaan staan…en daardoor meer gaan verdienen…


Ik ben op zoek naar een uniek aanbod. Ik wil het graag “smoel” en “smile” geven.


Je brengt wel iets in beweging in mijn denken: het kolkt en draait.


Ik vind het spannend en interessant om dat impact moodboard te gaan maken. Denk dat het heel veel gaat verhelderen.


Gisteren gaf mooi inzicht op wat ik nu, de laatste tijd weer teruggevonden heb als waarden. Echt mooi om te zien.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit zijn echte teksten, van echte deelnemers. En inzichten komen op:

  • helderheid
  • actie nemem
  • voor je waarde staan
  • drempels overwinnen
  • lief zijn voor jezelf
  • net weer een stap vooruit

Deze challenge duurde slechts 7 dagen.

Kun jij je voorstellen wat er gebeurt als je 6 of 12 maanden bij elkaar blijft, met een business coach. Dan komen er echte doorbraken. Dan is het gedaan met de smoesjes. En dat is de bedoeling!

Door een challenge kunnen mensen kennis met je maken, ze kunnen je ‘proeven’. En als het naar meer smaakt én ze willen coaching, dan denken ze aan jou.

Hoe cool is dat!

Facebook Comments

About the Author Jeanet Bathoorn

VrijheidsOndernemer® en bedenker van The Freedom Entrepreneurs Cruise. Heeft 1 paar sneakers en een IJslands paard. De No Nonsense Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on:

Leave a Comment: