Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

Is Content Marketing een lege term?

Marketing in deze internet wereld is heel spannend. Wat moet je precies doen om bij de juiste doelgroep zichtbaar te worden? En hoe zorg je dan nog dat ze je klant worden? De business coaches buitelen over elkaar heen en de theorieën over internetmarketing of social media marketing ken je nu wel. Maar …

Wat moet ik in hemelsnaam elke dag schrijven voor mijn klanten? Wie zit daar nou op te wachten?

Je kent je klanten wel, op de diverse sociale media weet je de weg wel redelijk te vinden. Maar nu: dat schrijven nog. Jij hebt geen last van een writers block maar van een content block. Want hoe zorg jij er nu voor dat er wel interessante artikelen van jou verschijnen. Steeds weer duiveltje in je hoofd…

Goede content brengt de goede klanten

De term Content Marketing vind ik een wat lege term, ik geef de voorkeur aan het begrip Education Based Marketing van Callan Rush. Als je in staat om zo goed je klanten van waarde te voorzien, je geeft eigenlijk oncomfortabel veel dan bereik je een grote groep geïnteresseerden. Daar zit voor mij ook de crux. Als jij ergens superenthousiast over bent én je weet veel van dat onderwerp dat is het niet moeilijk om daar iets over te schrijven (kun je niet schrijven maak dan een video).

Content Vijver

Om dit proces te vergemakkelijken heb ik een metafoor ontwikkeld: de content vijver. Je kent dat wel: als je een steen in het midden van de vijver gooit dan ontstaan de rimpels.

content vijver

Welke stappen neem je dan in dit associatieve proces?

  1. Wat is je Hoofdonderwerp: welk onderwerp is het belangrijkste onderwerp waar mensen jou mee moeten associëren. De kern van je bedrijf dus.
  2. Bedenk bij dit hoofdonderwerp minimaal 4 subonderwerpen
  3. Bij elk subonderwerp zoek je naar kenmerken, nieuws, handleidingen, inzichten, meningen, interviews. Wat kun je daar bij vinden? Je hoeft niet alles zelf te schrijven.
  4. Bij stap 4 begin je al met de content kalender. Kenmerken als platformkeuze, format, frequentie, lengte e.d zijn nu in te vullen.

Dat schrijf ik makkelijk op hè? Ik vind content creatie echt één van de leukste onderdelen van social media. Jij niet? Jij worstelt er steeds mee. Je wilt nu echt leren hoe je de juiste onderwerpregel pakt, hoe je een artikel opbouwt, en hoe je sterke visuals toevoegt aan je berichten zodat ze beter gezien worden.

Je klanten hebben je nodig! Goede en waardevolle content is belangrijk. Het blijkt steeds weer dat je alleen maar een goede indruk kunt afgeven als professional als je berichten dik in orde zijn. Ook Google moet ze kunnen vinden. Je hebt dus kennis nodig van zoekmachinemarketing, van trefwoorden, van gemakkelijke tools en van je doelgroep. De cijfers laten zien dat 80% van je klanten binnenkomt door 20% van je berichten. Met name populaire blogs – met goede trefwoorden – zorgen jarenlang voor een goede stroom aan klanten. Jij merkt nu dat het bij jou nog niet vanzelf gaat. Je plaatst wel berichten maar hebt twijfels over de inhoud, de vormgeving en de frequentie.

Daar is een oplossing voor:

De training: Met Scherpe Content meer Zichtbaarheid

Jij wilt niet naar een theoretische training waarin je van alles over content marketing wordt verteld. Nee, jij wilt dat de trainers echt meekijken en meedenken met jouw unieke bedrijf! Je wilt praktisch aan het werk en niet het idee hebben dat je je tijd zit te verdoen met kennis die je ook uit een boek kunt halen. Jij bent klaar voor the next level en wilt naar Education Based Marketing.

De training Met Scherpe Content meer Zichtbaarheid start weer in februari 2016. Deze training bestaat uit 1 live dag en 5 online trainingen, aangevuld met een online groep voor alle deelnemers en een persoonlijke coaching door Jeanet Bathoorn. Jouw klanten verdienen jouw goede content! Ze hebben jouw kennis nodig om verder te groeien!

Houd jezelf niet langer tegen en meld je vandaag nog aan via http://www.jeanetbathoorn.nl/sc/ of vraag een intake gesprek aan via het formulier op die pagina.

Get Social & Stay Social!

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!
Leer meteen de eerste 4 elementen en pas ze toe.

Ik stuur geen spam maar heb een missie. Meer VrijheidsOndernemers in de wereld

About the Author Jeanet

VrijheidsOndernemer & Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. De No Nonsense Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on:

Leave a Comment: