Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

[Boekbespreking] Zet je zaak op de kaart – Elja Daae

Recensie

Eind september 2014 verschijnt het nieuwste boek van Elja Daae: Zet je zaak op de kaart. Eerder schreef zij Bloggen als een pro uit de serie van Haystack | Frankwatching.

Zet je zaak op de kaart. Waar denk jij dan aan? Het is eigenlijk een inkopper. Elja beschrijft stap voor stap hoe je met de huidige marketing en online middelen zorgt dat je bedrijf gevonden gaat worden, aanbevelingen krijgt en slim gebruik maakt van de nieuwe social media technieken.

Wat staat er allemaal in?

Zaken die in een social media strategie thuishoren. Bijvoorbeeld: doelgroepen. Voor wie doe je het? En dan filtert ze door. Welke trefwoorden gebruikt je doelgroep om je te vinden. Het belang hiervan is enorm. Daarnaast adviseert om je website te professionaliseren en te zorgen dat jouw webadres ook op andere sites terechtkomt. Dit heb je voor een groot deel zelf in de hand. Alleen dit hoofdstuk staat al vol praktische tips.

Een belangrijke oproep: Doe meer met Google. Ik stel in presentaties: “Google is your best friend“. Lees dat hoofdstuk en werk de tips uit.

In mijn social media marketing theorie heb ik het altijd over de 5 A’s. Eén daarvan is de A van Ambassadeurs. Elja omschrijft dat als: Laat je Promoten. Dit is zo belangrijk. Naast vermeldingen op sites is het krijgen van online reviews goed voor je verkoop. Zet deze mogelijkheid actief in, vraag er eventueel naar.

In het zesde hoofdstuk kijkt Elja naar de inzet van sociale media. Zelf prijst ze Facebook enorm aan, zeker voor lokaal werkende bedrijven. Ik ben het daar mee eens, al zie ik ook dat de gemiddelde ondernemer nog niet de helft van de mogelijkheden benut. Investeer in een goede opleiding. Verder worden vele sites aangeprezen en zijn er voldoende voorbeelden van best practices te vinden.

Storytelling? Ook dat nog ja. In dit boek wordt er opgeroepen om je verhaal te vertellen. Laat achter de schermen meekijken, stel je medewerkers voor. Het is echt geen rocket science.

En als afsluiting komt de beroemde Next Step! Er kan altijd meer. In dit hoofdstuk komen de verschillende mogelijkheden voorbij die je zaak nog zichtbaarder maken.

Voor wie is het boek?

De doelgroep voor dit boek is duidelijk de regionaal werkende ondernemer. Niet voor de corporates, al kunnen die er ook tips uithalen. Maar de MKB onderneming die nu echt snel stappen wil maken kan – eventueel met wat hulp – meteen gaan werken aan duidelijke stappen en keuzes.

Persoonlijk ben ik dol op de compacte boekjes uit deze serie. Ze zijn nagenoeg allemaal in 60 minuten te lezen. Aanrader dus!

Zet-je-zaak-op-de-kaart

Uitgever: Haystack

Auteur: Elja Daae

EAN: 9789461261069

Prijs: € 12,50

 

Heb je hulp nodig bij je social media implementatie? Overweeg dan een social media opleiding bij mij!

 

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!
Leer meteen de eerste 4 elementen en pas ze toe.

Ik stuur geen spam maar heb een missie. Meer VrijheidsOndernemers in de wereld

About the Author Jeanet Bathoorn

Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on:

Leave a Comment: