Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

Content Marketing in 60 minuten [Boekbespreking]

content marketing in 6o minuten carlijn postma haystack frankwatchingContent Marketing in 60 minuten

Auteur: Carlijn Postma | Uitgever: Haystack | ISBN 978946126104

In de reeks ‘in 60 minuten’ werken uitgeverij Haystack en Frankwatching samen. Er zijn inmiddels al zo’n 10 titels verschenen. De nieuwste is deze: Content Marketing in 60 minuten.

Voordat ik ook maar iets over het boek vertel: iedereen die ook maar iets met online marketing te maken heeft moet dit boek lezen. Punt.

 

Inhoud

Postma doet keurig uit de doeken wat zij onder content marketing verstaat.  Ze komt ook met aansprekende voorbeelden, al komen die voorbeelden nog voornamelijk uit de USA. Maar in het kort, content marketing is:

  1. Het creëren en verspreiden van betekenisvolle en waardevolle content
  2. Een duidelijk gedefinieerde doelgroep aantrekken, werven en binden
  3. Deze doelgroep tot een actie laten overgaan.

Met dit 3 staps model kan ieder bedrijf meteen aan de slag. Maar gemakkelijker gezegd dan gedaan. En dus komen er in dit boek ook allerlei tips over hoe je content kunt maken, waar het aan moet voldoen, hoe je het onder de aandacht van je publiek krijgt en hoe je zorgt dat je niet omkomt in het werk.

De auteur geeft praktische tips over content marketing, content curatie, content planning, content mapping. Zelf de content boom staat in het boek. Gelukkig sluit het boek af met een paar krachtige content tools.

Nieuws

Wat dit boek mij brengt is een bevestiging van wat we al langer zien op sociale media. Zenden alleen is niet effectief. Je hebt pakkende inhoud nodig. Dit boek brengt structuur en geeft je houvast als je zelf online gevonden wilt worden op de juiste inhoud. Content Marketing is niet een trucje. Het is een manier van werken, een lifestyle. Postma legt veel marketing termen op een gemakkelijke manier uit. Ook de beginnende content marketeer kan na het lezen van dit boek een strategie in elkaar zetten.

Schrijfstijl

Postma brengt de materie op een overtuigende manier. Met voorbeelden en metaforen pakt ze de goede toon. Nergens wordt het vaag of raak ik de aandacht kwijt. Dit boek is echt goed door te lezen. Of het jou ook in 60 minuten lukt dat kan ik niet zeggen. Ik heb het binnen een uur uitgelezen.

Mijn favoriete quote

In het eerste hoofdstuk beschrijft Postma het waarom van content marketing. En dan komt ze hiermee:

Tot veel organisaties is nog niet doorgedrongen dat de doelgroep de leiding heeft genomen. Bedrijven roepen nog geregeld: “onze doelgroep zit niet op sociale media, echt niet”. Maar dat doet er niet eens meer toe. (…) De gemiddelde Nederlander komt aan zijn informatie via Internet.

Ze zegt het gewoon: DAT DOET ER NIET EENS MEER TOE!

Keer op keer laat ik ondernemers en bedrijven inzien dat mensen zich online oriënteren en dat waardevolle content die gemakkelijk via sociale media te vinden een rode loper kan zijn voor jouw bedrijf of jouw dienstverlening.

Doelgroep

Zelf geeft Postma aan dat dit boek is geschreven voor de nieuwsgierige professional die op zoek is naar inspirerende marketing informatie. Ik beveel het boek aan voor iedereen die een eigen blog, website, video kanaal of wat dan ook heeft. Iedereen die online gevonden wil worden zal aan content marketing moeten doen.

Conclusie

Duidelijk boek
Goede en praktische tips
Overzicht van tools
Uitleg van begrippen
Aanzet tot een content strategie

Aanrader!

Te bestellen via managementboek.nl

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!
Leer meteen de eerste 4 elementen en pas ze toe.

Ik stuur geen spam maar heb een missie. Meer VrijheidsOndernemers in de wereld

About the Author Jeanet Bathoorn

Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on: