Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

12 tips om online beter te presteren

Is Online Marketing gelijk aan Social Media Marketing?

Veel mensen denken van wel. “Als ik maar genoeg social media inzet dan is mijn marketing wel in orde”.

Nee dus!

Online is zo veel meer dan alleen social media. Dus hier wat snelle tips om je social media activiteiten nog meer impact te laten hebben.

Tips

      1. Zorg voor een responsive en interactieve website. Responsive wil zeggen dat je site zich aanpast aan het scherm van ook de mobiele apparaten. Interactief wil zeggen dat de lezer kan reageren op je site.

 

      1. Integreer een blog in je website. Via een blog kun je veel mensen laten weten waar je goed in bent. Google indexeert blogs snel en zo kun je ook jaren later nog op dat artikel gevonden worden. Long tail heet dat.

 

      1. Start met een nieuwsbrief via een professioneel nieuwsbrief systeem. Zelf werk ik met Mailchimp. Maar zo zijn er ook YMLP, Aweber, Autorespond en nog meer. Maar automatiseren dus!

 

      1. Leer jezelf de goede mindset aan. Transparant, open en je kennis willen delen.
        Give First!

 

      1. Integreer je online activiteiten. Doe een actie één keer en laat deze content vervolgens doorzetten naar andere plaatsen. Bijvoorbeeld via IFTTT.

 

      1. Manage je time strak. Verlies geen uren op Facebook of Twitter.

 

      1. Zorg dat je op alle online platforms een goede, zakelijke, deskundige indruk maakt. Geen vakantiekiekjes of mopjes of suffe en kwetsende opmerkingen. Dat doet je bedrijf of je reputatie geen goed.

 

      1. Durf te Vragen! Kom je ergens niet uit, ga niet Googlen. Maar vraag via een platform om hulp. Dat kan in een besloten LinkedIn groep of openbaar op Twitter of …
        Vergeet niet om dankjewel te zeggen.

 

      1. Besteed uit waar je niet goed in bent. Ben je geen designer, begin dan ook niet met een design, maar zoek een expert. Heb je weinig budget, struin dan eens rond op een site als Fiverr of Odesk.

 

      1. Denk vanuit waarde. Wat kan ik leveren voor een ander, waar wordt de lezer blij van. De meeste ondernemers zitten op goud maar zien het zelf niet omdat ze het vanzelfsprekend vinden. Dat is het niet!

 

      1. Zorg dat je online je doelgroep goed helder hebt en weet dan ook waar ze zich ophouden. Is het ene platform effectiever dan het andere durf dan ook te stoppen met een platform. Je hoeft echt niet alles te doen.

 

      1. Wees consistent in je uitingen. Ben je een woekerpolis-expert, dan gaan daar ook je nieuwsbrieven, berichten, tweets, updates e.d. over. Dat verwachten mensen van je.

Alhoewel social media mijn expertise gebied is vergeet ik ook zeker de andere kanalen niet. Ook offline kun je me vaak genoeg tegenkomen. In het echte leven kun je ook weer werk en inspiratie halen.

Succes en laat me via de comments weten wat jij doet om je social media activiteiten te versterken.

 

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!
Leer meteen de eerste 4 elementen en pas ze toe.

Ik stuur geen spam maar heb een missie. Meer VrijheidsOndernemers in de wereld

About the Author Jeanet Bathoorn

Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on:

Leave a Comment: