Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

Vestia of hoe webcare niet moet

Op 28 augustus 2013 was Vestia ineens (weer) trending topic op Twitter. Een huurder werd op het matje geroepen omdat ze op Twitter haar frustratie over Vestia had laten blijken. Los van wat de huurder heeft gezegd, heeft Vestia het niet elegant opgelost. Een brief sturen en sommeren op gesprek te komen past niet meer in deze transparante tijd. Mensen willen zich gehoord en begrepen voelen. Uiten ze zich op Twitter, dan reageer je als bedrijf ook op Twitter. Ook al kun je het niet meteen oplossen.

Op Twitter barst een hele discussie los waarbij de toon duidelijk is. Vestia deugt niet. Nuances bestaan nauwelijks op dat snelle medium. Om hier als bedrijf op voorbereid te zijn heb je een goed werkende webcare afdeling nodig, die autonoom kan werken en begripvol en klantgericht kan communiceren. Daar ontbreekt het Vestia nu aan.

Persoonlijk vind ik het sneu voor de huurder dat Vestia dit zo onprofessioneel aanpakt. Maar oh, wat fijn dat Vestia ons weer een briljante casus in handen geeft van hoe-het-niet-moet. Laten we ze maar succes en wijsheid wensen.

[Lees hier hoe het gesprek tussen Vestia en de huurder is verlopen]

Lees het hele verhaal terug in de Storify:

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!
Leer meteen de eerste 4 elementen en pas ze toe.

Ik stuur geen spam maar heb een missie. Meer VrijheidsOndernemers in de wereld

About the Author Jeanet Bathoorn

Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on:

Leave a Comment:

2 comments
Add Your Reply