Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

Renault introduceert de Zoe via Facebook en beleeft een onverwacht succes

Zelf laten ervaren én nieuw publiek aanspreken

Ter introductie van de elektrische auto, de Renault Zoe, heeft Renault sterk ingezet op social media en in het bijzonder op Facebook. In Nederland wordt elektrisch rijden nog vaak afgedaan als utopische geitewollensokken hobby. Renault wil mensen laten ervaren dat het ‘The Real Thing‘ is. En om die ervaring gaat het. Hoe bereik je dan een nieuw, wellicht wat jonger publiek? Via Facebook dus.

Renault Zoe facebook actie

Hoe werkt de Zoe Experience?

Via Facebook kun je meteen een Zoe reserveren. Je klikt op Try It, kiest een dealer in de buurt en reserveert een dag en een tijdstip. En het is niet zomaar een proefritje, je mag er drie uren mee rijden. Het registreren zelf is echt gemakkelijk. Je moet natuurlijk wel een Facebook account hebben.

Registreren Facebook Renault Zoe

Renault Nederland hierover:

 

 

Met deze introductie heeft Renault Nederland laten zien met de social media tijd mee te gaan. Ze spreken hier gegarandeerd een nieuw publiek mee aan. Het proberen verdient sowieso al een compliment! Ik ben benieuwd naar de volgende stappen.

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!
Leer meteen de eerste 4 elementen en pas ze toe.

Ik stuur geen spam maar heb een missie. Meer VrijheidsOndernemers in de wereld

About the Author Jeanet Bathoorn

Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on:

Leave a Comment: