Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

5 tips voor social media in de zorg

Social media is niet meer weg te denken uit Nederland. Ook zorginstellingen gaan steeds vaker social media inzetten in hun communicatie mix om hun doelen te behalen. Dat doel kan zijn:

  • de zorginstelling een menselijk gezicht geven
  • de indivuele patiënt online aandacht geven en zo meer betrokkenheid laten zien
  • het invullen van vacatures via social media kanalen
  • de expert status van de zorginstelling tonen door waardevolle informatie te delen
  • de deskundigheid van de zorgprofessional onderstrepen door publicaties, video’s en presentaties te delen

Bekijk de video om de 5 tips te horen.

Social media in de zorg by jeanet.bathoorn on GoAnimate

De 5 tips zijn:

  1. Hanteer de menselijke maat, laat medewerkers en patiënten aan het woord. Toon uw gezicht!
  2. Deel waardevolle informatie over het ziekenhuis, maar ook over ziektebeelden.
  3. Claim je expert status door publicaties en optredens van de eigen specialisten te delen.
  4. Vraag of patiënten hun ervaringen willen delen over uw instelling. In Nederland kan dat onder andere via de Zorgkaart.
  5. Zie social media als een volwaardig communicatie kanaal. Blijf actief en wees consequent in de acties.

Bonustip: zorg dat u er als professional plezier aan beleeft om op deze manier met de buitenwereld om te gaan.

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!
Leer meteen de eerste 4 elementen en pas ze toe.

Ik stuur geen spam maar heb een missie. Meer VrijheidsOndernemers in de wereld

About the Author Jeanet Bathoorn

Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.

follow me on:

Leave a Comment:

2 comments
Add Your Reply