Jeanet Bathoorn – VrijheidsOndernemer® en Business Mentor
Deel dit bericht met andere ondernemers

Boekbespreking: bloggen als een pro

bloggen als een pro, elja daaeDeze maand is het boek ‘bloggen als een pro‘ van Elja Daae verschenen.
ISBN: 9 789461 260482, uitgever Haystack.

Wat heeft een blog nodig?

Elja heeft een boek geschreven om (toekomstige) bloggers te inspireren. Ze schrijft niet over techniek, of platform beschrijvingen, geen zoekmachine-optimalisatie. En dat is prima. Volgens Elja heeft een blog Authenticiteit, Focus en Toewijding nodig. Authenticiteit omdat de lezer je dan herkent. Focus omdat de bezoeker meteen weet wat hij kan verwachten op je blog. En Toewijding omdat het tijd kost en je moet doorzetten. Bloggen is werk.

Iedereen kan bloggen

Wat ik prachtig vind is dat Elja echt iedereen aanspoort om te gaan bloggen. Iedereen heeft een verhaal te vertellen, dat kan met tekst, met video, met foto. Maakt niet uit. Als het maar bij jou past en als het maar wat over jou zegt. In het boek staan talloze voorbeelden van blogs die als inspiratiebron kunnen doen. De schrijfster roept wel duidelijk op tot het maken van vlieguren: met andere woorden BLOG VEEL! Kwantiteit van je blogs telt o.a. mee voor de zoekmachine. Maar het spreekwoord ‘Oefening baart kunst‘ gaat hier ook nog steeds op. Het boek staat ook vol tips over wat te bloggen en hoe je verhaal te vertellen.

Over Elja Daae

Ik volg Elja al jaren via Twitter. Online geeft ze een sterk professioneel beeld af. Daarnaast komt ze over als een echt mens, ze stelt vragen, heeft de waarheid niet in pacht en kan ook op meningen terugkomen. Dit proces beschrijft ze ook in haar boek. Het was dan ook een enorm plezier om haar eind maart 2013 eindelijk in het echt te zien. En guess what? In het echt is ze ook top!

Aanrader

Het boek is een echte aanrader voor iedereen die een zeurend stemmetje in het achterhoofd heeft “ik wil wel bloggen, maar hoe en wat? En wie zit er dan op te wachten”. Elja Daae maakt duidelijk dat er voor elke blog publiek is. Wat houdt je tegen? Voor mensen die al bloggen is dit boek een geweldige stimulans om nog meer te willen bloggen. Niets houdt je tegen!

Vrijheid nodig?

Ik ben VrijheidsOndernemer. Wil jij dat ook?
VRAAG DE GRATIS VIDEO AAN!