Solliciteren via Linkedin – boekbespreking

Solliciteren met Linkedin

Solliciteren met Linkedin

Solliciteren via Linkedin

Aaltje Vincent & Jacco Valkenburg
ISBN: 9789049103033
Uitgever: Spectrum

Solliciteren via Linkedin” is aan het eind van 2009 uitgekomen en geeft een duidelijk antwoord op de vraag waarom solliciteren met brieven NIET meer werkt. De arbeidsmarkt is zo sterk veranderd dat de oude methoden niet meer werken. Maar de nieuwe methoden zijn nog niet voor iedereen bekend, ook niet bij re-integratie bureaus of loopbaanprofessionals. Daarom is het goed dat dit boek er nu is.

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg

Aaltje Vincent

Aaltje Vincent

Aaltje Vincent & Jacco Valkenburg zijn beide professionals op hun vakgebieden: loopbaanbegeleiding en recruitment. Deze bundeling van krachten geeft een inkijk in beide werelden. Beste baanzoekende: maak daar profijt van!

Het boek beschrijft zeer duidelijk en stapsgewijs wat JIJ allemaal kunt doen om de baan van je leven te bemachtigen. Heel veel namelijk. Ben je zelf werkzoekend? Volg dan de stappen uit het boek, besteed er veel tijd aan, laat anderen meelezen en meedenken en gooi jezelf in de wondere wereld van het online netwerken. Wat je zult merken is dat mensen je graag helpen, op veel netwerken is de hulpvaardigheid enorm! Ook hier geldt: wees duidelijk in wat je vraagt en zorg dat je zelf heel goed weet op welke woorden gevonden wilt worden.

Het boekje zelf is praktisch, wat sober vormgegeven, maar wel met veel zwart-wit beeldmateriaal.

Een belangrijk verschilpunt met mijn manier van met Linkedin omgaan ligt in de keuze van welke taal je gebruikt voor je profiel. Uitgaande van de ‘luie zoeker’© ben ik ervan overtuigd dat er heel vaak eerst met Nederlandse trefwoorden gezocht wordt. Werk je uitsluitend voor de Nederlandse markt of ambieer je geen internationale carrière, vul dan je profiel in het Nederlands in. Ik weet hoeveel moeite mensen soms hebben met de Engelstalige knoppen.

Boek voor het volledig invullen van je profiel gerust 4 dagdelen in. Met volledig invullen bedoel ik ook het zoeken van en aanmelden bij de juiste Groups en het toevoegen van Applications.

“Solliciteren via Linkedin” is een aanrader als je een praktisch no-nonsense boek zoekt dat je op weg helpt naar een nieuwe baan. Neem het boek op schoot, volg alle stappen op en blijf actief netwerken!

linkedin

About the Author Jeanet Bathoorn

Social Media Expert met 1 paar sneakers en een IJslands paard. Business Mentor, ik begeleid je graag in de groei van je bedrijf. Op weg om Digital Nomad te worden. Een echte generatie X.